Eesti keele A2 tasemeeksamiks
ettevalmistav kursus

Täienduskoolitusasutuse nimetus: OÜ A1Koolitus.ee

Õppekavarühm: Keeleõpe

Õppe kogumaht (akadeemilistes tundides): 120 akadeemilist tundi, millest 40 akadeemilist tundi on iseseisvat tööd.

Õppekava koostamise alus: Euroopa keeleõppe raamdokument.

Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused: Täiskasvanud, kes soovivad paremini toime tulla tööjõuturul ja kes vastavad vähemalt ühele tingimusele:

  • On lõpetanud A1-taseme eesti keele kursuse mahus 100 tundi,
  • On lõpetanud A1.2 taseme keelekursuse mahus vähemalt 50 tundi.

Õppe eesmärk: Õppekava on koostatud lähtudes majandustegevuse seadustiku üldosa seaduses, KeeleS paragrahvides 281, 282 ja 29 ning haridus- ja teadusministri 19.06.2015 määruses nr 27 „Täienduskoolituse standard“ sätestatud nõuetest.

Eesmärk on, et õppija omandab eesti keele keeleoskuse A2-taseme selleks, et toime tulla igapäevases suhtluses, mis nõuab otsest ja lihtsat infovahetust tuttavatel rutiinsetel teemadel, omandab vajaliku A2-taseme ametialase keeleoskuse ning õppe käigus valmistub õppija A2-taseme riikliku keeleeksami sooritamiseks.

Õpiväljundid: Koolituse lõpuks õppija:

  • Mõistab selgelt ja aeglaselt hääldatud fraase ja lauseid, mis seostuvad oluliste eluvaldkondadega.
  • Mõistab lühikesi, lihtsaid tekste, mis sisaldavad sagedasti kasutatavaid ja rahvusvahelise levikuga sõnu.
  • Oskab lihtsal viisil ning üldsõnaliselt väljenduda igapäevateemadel või oma huvivaldkonna teemade piires.
  • Oskab kirjutada igapäevastel teemadel lihtsamaid fraase ja lauseid, ühendades neid lihtsate sidesõnadega.

Õppe kogumaht ja selle ülesehitus: Õppe kogumaht on 120 akadeemilist tundi, millest 80 akadeemilist tundi on kontaktõpe ja 40 akadeemilist tundi on iseseisev töö.

 

Õppekeskkond

Veebipõhine ja klassiõpe. Veebipõhine õpe toimub zoom keskkonnas.  Klassiõpe läbiviimiseks on OÜ a1koolitus.ee õpperuumid, mis asuvad Tallinnas aadressil Pae tn 29. Õppetöö läbiviimiseks on kohaldatud klassiruum, mis on sisustatud laudade ja toolidega 20–30-le õppijale. Õpperuumid on varustatud arvutiga, projektoriga, CD-mängijaga, tahvliga, riiulitega õppematerjalide tarbeks. Lisaks õpperuumile on  avatud kontoriruum, kus asub paljundusmasin, printer, tasuta kohviautomaat, ja veeautomaat. Kõikides ruumides on internetiühendus.
OÜ A1koolitus.ee kasutuses olevad ruumid vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele.8. Õppijate arv

  • Ühes grupis on maksimaalselt 15 inimest, võimalik on õppida ka individuaalselt.

 

Õppevahendid

  • Õpik ja töövihik, mis tuleb õppijal endal välja osta. Õppemaksule lisandub õppevahendite hind ja ruumi rent.

 

Õppeprotsessi kirjeldus, sh õppe sisu, õppemeetodid  ja -materjalid

  • Õppeprotsess: auditoorne ja iseseisev töö, mis tuleb õppijal sooritada auditoorse õppe vahelisel ajal. Üldjuhul on tegemist õppega, mis toimub 3 korda nädalas korraga 2 akadeemilist tundi. Iseseisva töö raames valmistavad õppijad ette suulisi ja kirjalikke koduülesandeid kogu kursuse vältel. Õppimiseks ja teadmiste kontrollimiseks kasutatakse interaktiivseid harjutusi ja keeleteste. Õpitakse keeleõppeprogrammiga “Keeleklikk.”

 

 

Õppe sisu:

Teema

Grammatika

Iseseisev töö

Enda, pereliikmete ja sõprade tutvustus

Arvsõna: kuueaastane, kuus aastat

Kellaaeg: pärast, läbi

Tegusõna vormid: -ma/-da

Tagasõnad: all, peal, ees, taga, ääres, lähedal

Töölehed, grammatikaharjutused

Eluase ja kinnisvara:

Igapäevaelu, kodu ja kodukoht (dokumentatsioon ja isikuandmed, probleemid, kinnisvarakuulutused)

Mitmuse omastav: kellega? millega? mitmendal?

Nimetav omastav, osastav. Tegusõnad: ees, taga, peal, all, kõrval, ääres, juures.

Kaks minevikku: ma elasin, ma olen elanud,

Tagasõnad: pidama, vendki, sõbergi

Töölehed, grammatikaharjutused

Toitlustamine ja teenus: sisseostud, hinnad (reserveerimine, menüü, tellimine)

Omadussõna võrdlus: suurem, kõige suurem,

Ainsuse ja mitmuse osastav: kaks õuna, palju õunu, ära/ärge

Nimetava, omastava, osastava kasutamine; mitmuse osastava lõpud; soovitamine: ma võtaks(in)

Tööleht,

autentsetel vestlustel põhinevad keeleõpedialoogid koos harjutustega www.ut.ee/keeleweb2

Transport ja reisimine, vaatamisväärsused (info transpordi-, reisi- ja veoteenuste, öömajavõimaluste jms kohta; broneerimine ja sõidupiletite ostmine, teated ja juhised)

Põhisõnavarast järgsõnavara moodustamine

Raskeid nimisõnu: mägi-mäe, tuba-toa

Võõrsõnad

Tööleht,

autentsetel vestlustele põhinevad keeleõppedialoogid koos harjutustega

www.ut.ee/keeleweb2

Vaba aeg ja ajaviide: harrastused ja meelelahutus (faktiinfo kultuuri- jm vaba aega sisustava teenuse kohta, juhendid, kavalehed, reklaamid, küllakutsed)

Nimi-, omadus- ja määrsõnamoodustus, tuletised:

-mine, -ja, -lane, -ne, -lik, -line, -tu, -kas, -lt)

Tegusõna põhivormid

Umbisikuline tegumood: ujutakse, ei ujuta, ujuti, ei ujutud

Grammatikaharjutused, autentsetel vestlustel põhinevad keeleõppedialoogid koos harjutustega www.ut.ee/keeleweb2

Tervis ja tervishoid: enesetunne, tervis ja heaolu (vastuvõtuajad, raviteenused, ravimid, kiirabi, jne)

Liitsõnad

Kuidas? milleni? mis ajani?

Tegusõna vormis: -ma/-mas/-mast/-tud/-dud

Asesõnad: see, need, keegi, miski, ükski, mõni, kõik

Võõrsõnad

Tööleht,

autentsetel vestlustel põhinevad keeleõpedialoogid koos harjutustega www.ut.ee/keeleweb2

Avalikud asutused (pöördumine, tutvustamine, juhtnöörid, sildid, haiglas, polikliinikus, kiirabis, politseijaoskonnas, Kodakondsus – ja Migratsiooniametis jm)

Kesksõnad

kelleks? kui kauaks? mis ajaks? kus? kuhu? kust?

Lühendid

Grammatikaharjutused, autentsetel vestlustel põhinevad keeleõpedialoogid koos harjutustega www.ut.ee/keeleweb2

Olmeteenused ja kaubandus (sh EMO, polikliiniku lahtioleku aegade, teenuse hindade jms kohta, soovid, maksmisviisid, reklaamid)

Kindel -, tingiv -, käskiv kõneviis

 

Grammatikaharjutused, autentsetel vestlustel põhinevad keeleõpedialoogid koos harjutustega www.ut.ee/keeleweb2

Keskkond, kohad, loodus, ilm (teadete põhisisu)

Umbisikuline tegumood,

Aastaarvud

mis aastal? mis sajandis?

millal? kuidas?

 

Tööleht,

Grammatikaharjutused

Töö ja töösuhted (tööpakkumiskuulutuste, töökuulutuste põhisisu, tööintervjuu, isikuandmed, töö ja tööülesannete tutvustamine, ohutus- ja tervishoiunõuded)

Ühildumine

Grammatikaharjutused,

autentsetel vestlustel põhinevad keeleõpedialoogid koos harjutustega www.ut.ee/keeleweb2

Haridus, e-kool, teated, õppetööd puudutavad küsimused)

 

Omadus- ja määrsõnade võrdlusastmed

Tööleht, grammatikaharjutused

Õppemeetodid: Kursusel arendatakse rääkimis-, kuulamis-, lugemis- ja kirjutamisoskust  nii  traditsioonilisi kui ka aktiivõppemeetodid kasutades. Õppemeetodi valik sõltub ülesande tüübist ja enamasti kasutatakse kombineeritud meetodit. Aktiivõppemeetoditest kasutatakse rühma- ja paaristööd, rollimänge, ülesanded keelekeskkonnas. Traditsioonilistest meetoditest  kasutatakse kuulamis-, lugemis-, kirjutamis-, rääkimis- ja tõlkeharjutusi, loengut, konspekteerimist, jutustamist..

 

Õppematerjalide loend:
Põhiõpik: Mall Pesti, Helve Ahi õpik „E nagu Eesti“, eesti keele õpik algajatele; Kiri-Mari kirjastus

või Inga Mangus ja Merge Simmul „Tere Jälle“ eesti keele õpik tasemetele A1-A2 (B1), kirjastus Kirjatark

www.ut.ee /keeleweb2

Kingsepp, L, Ilves, M „Keeleklikk“, eesti keele algkursus 0-A2

www.eki.ee  – avalikuks kasutamiseks mõeldud eesti-vene ja vene-eesti e-sõnaraamatud

https://www.keeleklikk.ee

 „Pille ja Lauri lood“

http://web.meis.ee/vaegkuuljad/

www.enagueesti.ee

Põhisõnavarasõnastiku pildilehed

http://portaal.eki.ee/dict/psv/pildilehed

https://quizlet.com/

https://learningapps.org/

https://quizizz.com/

Hindamine ehk õpe lõpetamise tingimused:
Õpingute lõpetamise eelduseks on, et õppija osaleb vähemalt 80% auditoorsetes tundides ning sooritab vähemalt 10 iseseisvat tööd. Lisaks tuleb sooritada kirjalik lõputest ja suuline vestlus positiivsele tulemusele, s.t. vastavalt hindamiskriteeriumile. Hindamise läbiviimise aluseks on „Euroopa keeleõpe raamdokument: õppimine, õpetamine ja hindamine“, Tartu, Haridus- ja Teadusministeerium, 2007.

Tõend väljastatakse isikule siis, kui õppija katkestab õpingud. Sellisel juhul kantakse tõendile vaid need teemad, mille käsitlemisel õppija osales.

Tunnistus on täienduskoolituse lõpetamist tõendav dokument, mis väljastatakse isikule, kelle teadmisi hinnati koolituse käigus vastavalt õpiväljunditele ja isik saavutas kõik õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundid.

Kursuse läbimisel väljastatav dokument (tunnistus või tõend): Tunnistus väljastatakse, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud: õppija on osalenud vähemalt 50% kontakttundides ja sooritanud lõputesti. Positiivseks soorituseks on vaja vähemalt 60% maksimumtulemusest. Tunnistusel on kirjas läbitud kursuse nimetus, kursuse maht ehk akadeemiliste tundide arv, kursuse toimumise aeg, A1Koolitus.ee registrikood ja registreerimisnumber EHIS-es. Tunnistus on allkirjastatud kursuse läbi viinud õpetaja ja koolitusfirma juhataja poolt.

Tõend väljastatakse, kui õpitulemusi ei saavutatud (lõputesti ei sooritatud), kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes tundides. Tõendi allkirjastab koolitusfirma juhataja.

Koolitaja kvalifikatsioon:

Kõrgem pedagoogiline haridus omandatud Tallinna Ed. Vilde nimelises Pedagoogilises Instituudis; Tallinna Ülikooli inglise keele põhikooli õpetaja kutsetunnistus; Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledži infotehnoloogi kutsetunnistus.

KANTSLERI KÄSKKIRI 3.12.2019 NR 1.1-3/19/358

Keeleseaduse e § 283 lõike 2 alusel: Tuginedes Keeleinspektsiooni 28. novembri 2019. a eelhaldusaktile annan tegevusloa Füüsilisest isikust ettevõtjale Tiiu Mihelson (registrikood 11751235) keeleoskustasemel A2 tasemeeksamiks ettevalmistamisele suunatud eesti keele täienduskoolituse läbiviimiseks.

Õpetaja: Tiiu Mihelson

Õppekava kinnitamise aeg: 09.05.2022